Bättre förklaring

Inlägget publicerades: 2010-12-19 Klockan: 17:19:00
Fan internet laggade precis när jag tröck på publicera! -.-

Så tar allt igen:

Angående inlägger om Köpa sadel så ska jag absolut
inte gå till en affär och köpa en Kentaur.
Jag har folk i min omgivning som vet om sadel ligger bra eller ej.
Så jag ska absolut inte köpa electran bara för jag tycker den verkar bra.
Jag har bara kollat löst på den för jag tycker den verkar som
en bra sadel, den passar rakare hästar - och Amadeus är rak i ryggen.
att leta efter en bra sadel är som att ge ut sig i en djungel utan GPS (bra exempel..)
Så därför utgår jag från en sadel och sedan letar mig vidare.
 
Jag är väldigt noga med att sadel ska ligga bra på hästen,
Just nu har jag en sadel som jag verkligen HATAR.
Den är stenhård, och då menar jag verkligen STENhård.
Iof, så har jag vant mig nu. Men det var en av dom få sadlarna
som passade Amadeus i den prisklassen jag letade efter sadel i.
Och nu ska jag lägga trippelt så mycket pengar på en sadel,
och därav har trippelt så mycket att välja mellan. Så nu ska jag
hitta en sadel som både sitter perfekt på honom och är skön för mig.
Och amadeus hälsa går i första hand, sen om den är skön för mig är
bara ett plus på kanten.
Så sitter inte Electran bra så hittar jag en annan sadel, jag har somsagt
flera personer omkring mig som kan det här med sadlar :)

Först och främst så måste jag muskla om honom (igen) innan jag letar
efter sadel för just nu har han inga muskler alls ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

Tips om du måste stå ut med din stenhård sadel ett tag till, köp en gele padd. :) som man har på sadeln.

Bra för såna med rygg problem.



Jag ska köpa en ny sådan tror jag. :)

Hade en tidigare, men köpte sedan en syntet sadel.

Då min förra häst ändra sig i kroppen, sen när den inte passade.

Köpt jag en ny sadel igen, och då behövde jag inte gele padden.

Sadeln var så jäkla underbar, o mjuk så padden var mer ivägen än gjorde nytta.



Men ångrar mig skulle aldrig sålt den.

Så ska nog ha en ny fram över.



Kostar inte så mycket, 200-250kr på börjes tingseryd.

Finns väl för 400kr på hööks.



Haha gillar de du skrivit om att ge sig ut i skogen, utan GPS. ;)



sv;

Jo tyvärr är den där känslan inte lång varig, och den finns inte där så ofta.

men de är väl därför man rider lektioner, och tar hjälp för o bli en bättre ryttare. :)

2010-12-19 @ 18:33:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0