Köpa sadel!

Inlägget publicerades: 2010-12-15 Klockan: 22:13:18
Somsagt så ska jag ju köpa en riktig Dressyrsadel, och har kollat
en hel del på en Kenatur Elektra.
Passformen verkar passa till Amadeus för han har ganska rak rygg
som jag uppfattat det så bör sadel passa till hans raka rygg.
Men är ganska osäker ändå, för ett fåtal har själva fått ont i ryggen av
den, och det vill jag ju inte ha ;)
I övrigt så verkar den vara bra, kåpan verkar var ganska mycket bakåt
skuren så att skänklarna automatiskt hamnar i rätt skänkelläge.
Så ska under våren börja samla ihop pengar för att köpa en
sadel så jag iallafall har en sadel till sommaren.



Har någon av er någon erfarenhet av kentaur elekra? :P

Kommentarer
Postat av: Erika

Ta hem en sån på prov innan du köper den. :)

På öppet köp alltså, o rid lite i den och se hur den påverkar dig & hästen.



Så slipper du stå där med en sadel, som sen inte passar.

Som du måste sälja om, inte kul. :P

2010-12-16 @ 10:26:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: emelie

Vill du också tjäna pengar på din blogg ?

Gå med här få får du 50 kr i startbonus!

Snabbt och enkelt.

http://ads.frossle.com/click/23449-10000-10033/



Mvh Emelie

2010-12-16 @ 14:06:35
Postat av: Mikaela

Jag tycker inte att du ska bestämma dig för en speciell sadel bara för att den verkar bra, ta istället hjälp av en sadelprovare och få professionell hjälp med att hitta bästa sadeln för både din häst och dej själv.



Jag tycker det är det bästa, det är så lätt att man tycker sadeln ligger bra på hästen medan den egentligen inte gör det :D

2010-12-16 @ 23:07:46
URL: http://lovespook.blogg.se/
Postat av: Stina

Håller fullkomligt med föregående komentar! Ta hjälp av en DUKTIG och KOMPETENT sadelprovare. Tex Lars Sundin :) Han åker runt lite var stans. Han har mästarbrev och grejer, verkligen superduktig!

2010-12-19 @ 15:57:30
URL: http://santinaafsire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0