Polarpads.

Inlägget publicerades: 2014-01-21 Klockan: 19:59:29
Bella blev skod för ca 2 veckor sen och då satte vi inte på snösulor.
(varför, det vet jag inte..) och nu har det ju kommit snö så jag fick
lite halvpanik över detta. Det går ju inte att rida utan sulor,
första dagen fick Bella enorma styltor och då var det ändå runt 5 minus.
Så jag åkte iväg och köpte polarpads. Det är snösulor, fast dom sitter
fast i brodden så man kan ta av/ och på dom själv. Smidigt värre!

Att sätta dit och klippa ut dom till framskona tog nästan 2 timmar,
det var omöjligt typ. Blev så himla förbannad på allt några gånger.
Dom gick ju inte o få dit för att dom matchade inte med broddhålen,
efter några timmars av bankande och dragande så fick jag i alla fall på
dem. Bakskorna gick mycket enklare när jag satte dit dem i Söndags.
Tog nog bara 30min, men jag struntade i hur dom blev klippta.
dom fick bli sneda jag orkade inte bry mig, men till min förvåning så
blev dem mycket bättre än framskornas pads. haha!

I ridningen funkar dom hur bra som helst! inte en enda stylta hitintills.
Great! Det enda är att man ska ta av dem och rengöra under ca var
tredje dag. Jag försöker tajma in så hon vilar den fjärde dagen så
hon kan gå utan dem i 2 dygn för att det inte ska bli så instängt.
Dom täcker ju hela hoven och det börjar lukta äckligt. Det är ju troligvis
ingen fara för ex. fasta sulor sitter ju på i ca 7-8 veckor utan rengöring under
dem. Nej det var ett bra kap, dom kostar 230kr / paret. Och helt klart
värda sitt pris!  


Kommentarer
Postat av: Simone Andersen

Fin blogg!
Just nu på min blogg har jag en frågestund! Frågar man 3 frågor så får man en länk (över 170 unika) :)
http://falttavlansbrud.blogg.se/2014/january/fragestund.html#comment

2014-01-25 @ 19:53:38
URL: http://simoneandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0