katastrofal ridtur - check!

Inlägget publicerades: 2014-01-19 Klockan: 21:15:00
Kan ju bara konstantera att uppdateringen på denna blogg ligger ju
verkligen i Värld klass, eller hur? ;)

Nej nu tänkte jag börja försöka blogga igen, jag har massor av grejor
inplanerat med Bella som jag gärna vill dela med mig av. (till alla er
100 000 besökare..) Haha..

Jag kan i alla fall berätta om min katastrof ridtur idag, som jag bara
är helt slut efter..
Idag tänkte jag rida och klättra på industriområdets klätterbacke, tyvärr
så var det några som åkte pulka där så jag kunde ju tyvärr inte klättra där
då. Så då red jag igenom hela industriområdet för att ta skogen hem. På
vägen träffade jag flera fyrhjulingar, varav en lät väldigt mycket, men
Bella brydde sig inte alls om dom - skönt!
Sen kom vi ut från industri området och då tänkte jag galoppera lite,
galoppen gick bra men höll på att flyga av en gång när bella vek in på
vägen vi skulle rida in på SEN. blev lite lagom glad på henne för det är INTE
okej att flyga iväg så där! Hursom, när vi kom ut i skogen sen så var det
till att börja med väldigt ojämnt att rida. Det var ju is under snön som sprack som
bella ´''åkte'' ner med hovarna hela tiden. Tur nog var det bara så en kort bit
tänkte jag. Sen efter en bit kommer ett träsk, vilket jag visste men hade hoppats
på att det inte var så stort samt att den hade fryst, men det hade den inte gjort.
Bella tog ett steg och hon gick ju igenom så då fick vi vända och ta en annan väg.
Så då fick vi kravla oss tillbaka genom isen som sprack tills vi kom på den nya stigen.
Väl där så kom vi till ett dike, jag visste att isen inte håller för oss så jag valde att hoppa
av så vi kunde gå på den lite smalare delen av diket så hon kunde hoppa över. Sagt
och gjort, hon klev dock över den men över det kom vi! Upp igen o fortsätta rida!

Efter en bit kom en till stor vattenpöl som hade fryst, den var ganska stor så ville inte
gå över där för jag visste ju inte hur djup den var heller. Då gick jag upp på en stig
som går precis bredvid denna, för att slippa isen. Men där låg en stor stock när man
skulle gå ner för berget, så då fick jag gå off pist på andra sidan av berget, Bella
var jätte duktig och kravlade sig förbi alla stenar, stockar o allt vi inte såg men bara
gick över. Tillslut kom tillbaka på stigen och jag andades ut. För nu visste jag att det
att det är en bra stig resten av vägen hem. och så skulle jag inte tänkt nej. För helt
plötsligt försvinner ena benet av ponnyn rakt ner i marken. Jag slungas fram på halsen
och ponnyn drar sig upp. Fyfan vad äckligt det var, Bella stod tack gode gud still när
jag kravlade mig tillbaka i sadeln, och hade tagit det lugnt när benet försvann så
det inte typ bröts. Kände efter så hon var hel men märkte inget på henne men jag
var gråtfärdig typ. Allt jag ville var att komma hem..! NU! Vi red i alla fall resten av
stigen hem som tog typ 20-30min. Väl ute från den förbaskade skogen så travade
jag och tog en kort galopp mest för att känna på henne samt att hon fick sträcka ut
sig efter den omtumlande ridturen. Jag ska ALDRIG rida i den skogen nånsin igen när
det är snö ute. Fyfan det är en av dom värsta grejerna vi vart med om. Sak efter sak
som bara varit helt jävla fucked up.

Jag är i alla fall jätte glad att jag satt på Bella, jag litar på henne till 1000% och när det
väl gäller så ställer hon upp. Även om jag bara vill lägga mig ner och dö så höll hon sig
lugn och hjälpte mig att reda ut saker och ting. Hade hon också fått den paniken jag
hade i vissa fall så hade vi ju varit dödsdömda båda två. Jag kan inte fatta att den
ponnyn som vi hämtade hem för snart två år sedan är samma ponny som jag står
med här idag. 💕💕
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0