Tisdag

Inlägget publicerades: 2013-09-03 Klockan: 17:03:43
Igår blev det en uteritt i mörket, klockan var bara halv 9 och det var ändå
redan mörkt, dock så tycker jag nog ändå att hösten är ganska mysig.
våren kommer nog på sista plats för mig, hatar att vänta på värmen som aaaldrig
kommer. Hursom så var ponnyn jätte pigg och glad, en helt annan häst jämnfört
med i somras, men hon är ganska loj på sommaren när det är så varmt och
sen när det blir lite kallare blir hon en studsboll. Hon verkade bara allmänt
glad. Kul när hon är så. :)

Idag har jag två hästar att rida, min egna och en i stallet vars ägare behöver
hjälp. Jag har alltid börjat att rida den hästen, men idag ska jag börja med Bella,
den hästen, den hästen, what? haha Tindra heter i alla fall, hon är ganska unghästig
och har en väldans fart, Hon har inte heller någon ren trav, och galoppen går
i 180. Så man blir väldigt trött efter att ha ridit henne och då har jag inte orkat rida B, men
nu blir det ändring på det.

Bella ska gå på banan eller ridas ut, kanske rida i sommarhagen lite? har inte bestämt
mig, om banan är för hård så rider jag i alla fall antingen ut eller i sommarhagen.
intressant att veta, i know. Tindra får komma ut, om inte klockan blivit för mycket så
tar jag ett varv runt energiskogen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0