Jag på storhäst!

Inlägget publicerades: 2013-10-28 Klockan: 22:29:00
När Bella skulle vila i väntan på att vi skulle åka in till kliniken så fick jag låna en i stallets
häst. Kalle heter han och han är korsning mellan varmblod och sen kommer jag inte ihåg den andra
rasen.. Hur som är han ca 165 hög och första gången jag red honom va på dessa bilder. Hade
precis innan suttit på min egna lilla ponny och sen upp på denna ''bjässe'' han är ganska grov
så jag dog nästan i benen efter bara några minuter. Det är ju ingen liten ponny vi snackar om ;)

Hursom så fick jag även låna honom till hoppträning förra fredagen och nu ska jag även hopptävla
honom den 9 November. Hmm, hur gick detta till?? Jaja, han är verkligen hur snäll som helst,
är nog helt grön i hoppningen. Och man måste ha lår av stål för att orka rida honom. Efter
hindrena bockar han gärna, så det gäller att räta upp sig fort som tusan och driva på.

Jag har nog tänkt att hoppa 60 cm. Det klarar han lätt. Det är bara en P&J så det blir nog lagom.
men han lugn kapacitet att hoppa högre, ska bli kul att se hur han blir i framtiden. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0