en tur i skogen

Inlägget publicerades: 2013-01-24 Klockan: 22:18:39
 
Idag han jag ut o rida i skogen innan det blev mörkt,
var ju dock inte den bästa iden insåg jag när jag kommit en bit.
Dels för att det inte finns någon stig- VADÅ RIDA VILSE?!
Sen för att man inte ser vad som finns under snön, bella snubblade
till ett x-antal gånger för att vi inte såg något!
Och sen för att det är väääldigt mycket snö på granarna man rider
under. Och den snön stannar ju inte precis där utan åker rakt ner
på mig och Bella. Kallt som tusan i nacken !!
Nej skogen får nog vänta till våren tror jag. ;)

När vi kom hem och tog av benskydden så var det en blodrand
runt kronranden. Och hon hade lyckats fått en balltramp även fast hon
har haft boots, ( dock är det sånna korta från hööks..)
Själva trampen nu är inte så farlig men om hon råker trampa
på samma ställe igen så lossnar halva ballen då det blivit en ''ficka''
som är ganska långdjup typ.
Såvrt att förklara men nu blir det garanterat nya boots när jag rider och sen
boots i hagen tills skadan har läkt så inte risken finns att hon trampar upp den :)
 

ritade lite fint så man ser var såret är eller hur den ser ut, Lossnar den biten så blir det ju en ganska
allvarlig balltramp. Den är ca 0.5-1 cm djup. Det är nog ingen fara men vill vara på den säkra sidan!!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0