Sadeln

Inlägget publicerades: 2012-09-05 Klockan: 22:27:17
Som jag skrev i förra inlägget så har min sadel torkat eftersom det har
varit alldeles för varmt i sadelkammaren. Ingen annans sadel har blivit så,
men någon har bara blivit liite hårdare än vanligt men min är extremt hård!

Försökte googla runt o kolla vad man kan göra men såg att en sadelmakare skrivit
''Om lädret har torkat ut helt och hållet så lägger sig bara fettet på ytskiktet
och går inte in i lädret. Det man kan pröva är att fukta lädret lite och sedan olja in det,
då dras oljan in i lädret när det torkar'' har prövat det nu på em och hoppas jag
märker skillnad imorgon, och gör det inte det så måste jag köpa ny sadeln.
Så jag är lite down just nu Rynkar på näsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0