Nöjd!

Inlägget publicerades: 2012-09-13 Klockan: 22:05:02
Igår red jag på utebanan med Bella, första ridpasset med sadel och att rida
på banan. Och hon var helt hopplös och min frustation gjorde det bara värre!
Hon drog iväg på långsidan mot ingången lyssnade inte alls och jag gjorde det
verkligen inte bättre! Det är en av mina absoluta svagheter och det är att jag
blir frustrerad och rider sämre och gör saken värre än om jag bara, nej okej
vi tränar på halter i skritt istället exempel!!
Sen har jag spoltränat henne två gånger också , började med en hink på marken
med vatten + krafft i så att hon har något annat att fokusera på och det gick super!
Kunde duscha hela framdelen utan problem med bakdelen var hon grinig över, men
lät henne kicka tills hon tröttnade och då insåg hon att det inte var så farligt. Hon kickade
dock inte så extremt som hon brukar göra. Så gick att spola dom efter ett tag, framsteg!

Idag red jag i ridhuset då jag vet att hon är lugnare och mer fokuserad där, och blev himla
glad redan från början att hon inte drog på som på utebanan!
Hade som mål idag redan innan att bara träna på halter från skritt och inget mer.
men eftersom hon var normal i ridhuset så arbetade jag istället igenom alla gångarter
och tränade på övergångar. halterna gick bättre och bättre, avsaktning från trav
gick också jätte bra men trav-halt gick ju inte lika bra! medans halt-trav gick galant!!
Hon var även helt plötsligt rädd för underlaget på ena kortsidan som låg mot vägen och
där döck min svaghet upp igen, att fokusera alldeles för mycket på det och bli frustrerad.
Sen kom jag på mig själv och stängde av och struntade i att hon gick utåtböjd och trippade
förbi och då blev det bättre bara efter något varv! dock så ramade jag in henne mer än vanligt
just där men la inte extremt mycket fokus på det. hon blev väldig fin och samarbetsvillig i slutet.
gick överallt och gick i lagom tempo. Mycket nöjd över plutten!
Sköljde även av henne idag med vattenslang utan att hon åt något! hade lite bråttom dock så blev
bara vid halsen och där sadeln suttit. Men hon skötte sig jätte bra! :)

Kommentarer
Postat av: Syster

Tjoho, vad duktiga ni är!

Du ser att man inte kan gräva ner sig i dåliga dagar, men får tänka på de bra istället :)

2012-09-13 @ 23:47:03
Postat av: STOCKHOLMSJENNA- Livet som ryttare i storstan med ridtravaren Hero

Vill bara tipsa om bloggtävlingen där du kan vinna entrébiljetter till en valfri dag på Hästmässan i Borås som äger rum helgen 12-14 Oktober.

Stockholmsjenna lottar ut 10 st biljetter! Klicka dig in här för att vara med i tävlingen: http://stockholmsjenna.se/?p=10033

2012-09-15 @ 11:44:33
URL: http://stockholmsjenna.se/?p=10033

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0