bilder på galoppön

Inlägget publicerades: 2012-09-18 Klockan: 22:10:23


Nu förtiden får inläggen bli mer ''översikt'' inlägg eller vad man nu kan kalla dom.
Alltså blir det bara 1-3 inlägg i veckan, men en sammanfattning från alla ridpass i princip!

Börjar med fredagen, det var ju verkligen PISS väder den dagen men hoppades på bättre
väder när skolan slutade men gud var ju verkligen inte på min sida idag. Så jag fick planera
om och tänkte rida i ridhusen men när man kommer ner inser man att det är lektion!!!!
Jaha då var det bara att pallra sig ut i regnet, härligt!!
Bella bråkade lite i början men inte så farligt, fick fram henne och berömde henne hela den biten
för att hon inte skulle stanna igen. Sen kom vi ut på flisbanan. Den var dock ganska lerig = hal som
tusan. Så fick bli mest skritt + lite trav och galopp. Hon var så himla het och mer åt det stressade
hållet, troligvis p.g.a all regn och blåst. Men det gick bra en då! Tillbaka i stallet så spolade jag av
dem leriga benen i spolspiltan och det gick helt okej, hon gick över mig någon gång, men sen
stod hon still!

Igår så red jag i ridhuset, övade först och främst på halter och övergångar mellan skritt,trav och
halt. Halterna blev okej i slutet men övergångarna mellan skritt-trav blev bra dom med. Medans
trav-halt gick mindre brs, men men se det posetiva i det hela , igångsättningen mellan halt-trav gick bra!
Galoppen i höger gick jätte bra, det är väl troligvis mitt starkare varv och jag orkar rama in henne.
Galoppen i vänster gick mindre bra! Nöjd med passet iallafall!

Idag så red jag också i ridhuset för att forsätta där jag slutade igår. Idag lyssnade hon direkt på halterna
från skritt- halt. jätte duktig! Formen var dock som vanligt i början urusel. I början av traven drog hon bara
på, sprang åt sidorna studsade på den öppna delen tog galopp o.s.v men sen blev hon jätte fin och idag tog
det max 4-6 varv innan hon gav sig och blev mjuk i handen och igår tog det en hel del trav + galopp innan
hon lossnade. Då blev man ganska glad! Blev mycket halt övningar. Sen galopp, vänster var ju mindre
bra medans höger var bättre, men jag orkade inte driva in henne i handen men den blev helt okej,
Hon gick där jag ville och det är ändå huvudsaken på våra ridpass då hon tidigare har haft extrema problem
med det!

Imorgon blir det en lång och härlig uteritt (hoppas jag) då jag ska på kryssning tor,fre så då får hon stå
( lör+sön står hon ju alltid p.g.a att hon står på skolan och det tar över 2 timmar o ta sig hit.)
 
Här är bilderna som jag lovade från förra veckan.
Fotade somsagt vägen runt en dunge, otroligt fin!

underlaget är av grus, jämn och lagom mjuk, till vänster av bilderna är det åkrar



Här är en raksträcka vet inté hur lång den, men ser ut att vara lååång.





 

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag är så jäkla avundsjuk! Så där fina ridvägar har vi väl aldrig haft. Valfri gångart utan problem!

Svar: nepp :P i princip alla ridvägar här är RIDvägar och har special underlag! :)
Emma Nilsson

2012-09-18 @ 22:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0