Tävling igår

Inlägget publicerades: 2012-10-22 Klockan: 16:07:34
Bella var väldigt otålig när jag borstade henne på morgonen,
troligvis för att hon stod uppbunden och hon är ju van att
få vara lös i boxen och äta hö, så hon är väl lite grinig just nu på
den biten! Sen kom mina systrar och hjälpte till, ena knoppade Bella
(eftersom jag verkligen TOTALSUGER på det) och andra fixade mitt hår.
Sen in med pålle i transporten, blev ett missförstånd först och hon gick förbi
transporten men sen gick hon rätt in. Väl framme var hon otålig så vi tog ut
henne från transporten och gick med henne, och då var hon helt omöjlig!
Vi fick knappt av transportskydden och täcket av henne då hon vägrade stå
still! Väl när vi fick av allt så blev ju sadlingen katastrof! Fram med mutning
och hon fick stå och pilla med några pelletsar medans min syster satte på
sadeln och fixade svansen.
Vid uppsittningen sen var hon JOBBIG. Men kom upp efter vi hade backat en bra bit.
Hon var verkligen jätte jobbig innan och gick iväg med en och gick på en, snarka!

Väl i sadeln så blev hon en prinsessa igen! Helt plötsligt blev hon verkligen en
helt annan häst, lugn, tålmodig , ja verkligen jätte duktig. Framridningen skedde
utomhus och hon var jätte fin. Finare än vad jag trodde, slappnade av på nästan
en gång och lyssnade verkligen. :)

Sen in i ridhuset, passade på att gå förbi läktaren men hon brydde sig verkligen inte ett piss!
var verkligen lugn som en filbunke!
När det väl var min tur så tänkte jag hela tiden,'' låtsas att du är själv i ridhuset och tränar
in för pogrammet en sista gång''. När jag hade kommit igenom typ halva pogrammet så
total glömde jag bort vägen, blev verkligen kortslutning och hade PANIK.
Kom på vägen i sista sekund, efter jag hade tänkt igenom hela pogrammet
typ tio gånger innan jag kom på det igen. Tur där! Allt gick bra tills galoppen där
hon sparkade bakut och böt galopp, saktade av och böt tillbaka igen, men hon
tog rätt galopp varje gång iallafall! Där är ju ett stort plus i kanten då hon inte gjort
det när jag tränade! I halterna dock så flyttade ponnyn ut rumpan, men det är o träna
på hon! hon gick iallafall inte iväg som hon brukade göra. Hehe :)

En lite halvt förjävlig bild på oss två precis när jag suttit upp ;)

 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Vad söt Bella var:) Hon ser ju ut som en riktig tävlingsponny:) Du är nog inte den första att glömma bort program... Gjorde det själv en gång på en uppvisning + att jag inte hörde vad domaren sa... Ni får träna mer och så kommer det gå ännu bättre nästa gång:) Men det gick ju ändå ganska bra för att vara Bella...

2012-10-22 @ 17:44:02
URL: http://ebstli.blogg.se
Postat av: Tilde

Kul med tävling! :)

2012-10-31 @ 17:39:10
URL: http://empirebroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0