Senaste dagarna

Inlägget publicerades: 2012-10-17 Klockan: 15:03:06
Igår blev det dressyr igen i ridhuset, har ridit där väldigt mycket
den senaste tiden och det märktes på bella, hon var loj och ''uttråkad''.
Red igenom dressyrpogrammet och och galoppen sitter ´ju verkligen INTE.
Men på söndag blir det bara en träningstävling och jag är inte ute efter att
det ska gå prima i ridningen utan att hon ska vara lugn på platsen och vänjas
med att det är andra hästar runt omkring. Största målet är ju att hon ska KUNNA
gå samtidigt som en annan häst galopperar förbi ex. Vet att hon blir helt till sig
när hon hör någon komma dundrande bakom. vi har precis kommit över att
hon kan gå även om någon travar förbi! Men iförrgår när en häst i ridhuset
kom galopperande på långsidan så tvärnitade hon och verkligen drog ihop sig
så hon blev så liten som möjligt, haha så töntig! ;)
 
Idag blev det uteritt på morgonen, blev ett himla bråk med benskydden för dom
skulle hoINTE ha på sig. Jag borstar och så i boxen då det varken finns panikhakar
eller vettiga knutar i stallgångarna här , samt att det hänger massor av höpåsar och täcken
så om hon får panik så riskerar hon att fastna i höpåsar / täcken och få ännu mera panik.
Uppsittningen sen gick inte heller bra, hon var totalt omöjlig! Fan vad arg man blir,
hon trampade på mig flera gånger. GUSH! Sen så var det väldigt mycket bråk från
stallet, men fick iväg henne varje gång, stod nog som längst i 20 min på ett ställe.
Man blir så trött på henne när hon håller på och speciellt när hon backar ner i dikena
så jag måste vända henne för att inte gå omkull. Men tillslut gick det bra!
Tog 3 varv runt galoppön, 2 i galopp åt varsitt håll och 1 i trav eftersom när
jag skulle sakta av från galoppen och gå tillbaka låg hon på som den och taggade
på ett nytt varv så då tog vi ett till! Måste ju passa på när jag har en gla' ponny!  :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0