chillade lektioner

Inlägget publicerades: 2012-10-11 Klockan: 22:24:33
dagens lektioner var chill, var ju nämligen körning. ;)
Det var sjukt kul denna gång med, stod som en idiot när vi selade för jag
hade glömt bort hur alla jäkla remmar skulle sitta, var nog verkligen ingenting
vi inte frågade hjälp om. Haha!



Efter skolan drog jag direkt till Bellis för att rida innan alla skulle komma och trängas i ridhuset.
Hon har ju stått lördag,söndags uteritt i ca 30 min i måndags och stått tisdag och onsdags.
Och hade inga förväntingar alls med tanke på hur det gick förra veckan med henne!
Började med att träna halter, sen gick jag över till trav och var jätte petig med att hon skulle
gå i lugn takt redan från början, på det öppna drog hon på och då saktade jag av och gjorde
ingångsättningar var 5 meter, vilket gav resultat! Kunde rida på långsidan utan problem efter
ett tag! Sen när hon var lugn och inte drog på så red jag igenom dresyrpogrammet.
Ville inte galoppera eftersom hon blivit så hilma jobbig efter galoppen men prövade och
det enda hon gjorde var att hon var seg att sakta av men ca 10 meter efter gick hon som ett
ljus igen! Gush då blev jag verkligen glad så red igenom pogrammet en gång till och sen
avslutade jag innan hon började bli trött och grinig. så jag är riktigt nöjd med passet så
imorgon så ska vi båda belönas med att vi rider ut på morgonen!

Förhoppningsvis en nöjd bellis efter passet.

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sicken söt travare! <3

Ibland behöver nog både du och Bella lite tid från varandra för att saker ska bli bra :) Är du taggad för tävling nu igen?

2012-10-11 @ 23:15:15
Postat av: Beatrice

Kul att det gick så bra till slut. Säg bara till om jag ska komma och titta eller filma!

2012-10-12 @ 09:41:15
URL: http://ebstli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0