Två tävlingar på G!

Inlägget publicerades: 2012-11-04 Klockan: 12:08:15
Har två tävling på G med Bella, en hopp och en dressyr.
Dressyren är i princip klar att jag ska vara med i (kuul!!!)
Men hoppningen är inte lika klar ännu, vi har bara hoppat 60
och uppåt med galoppbom innan så jag måste ju pröva hoppa
det utan galoppbom i bana, och hon får inte tveka som hon gjort
förut för då är hon(jag/vi ju inte redo att hoppa utan bom ännu.
Jag kan ju verkligen inte hoppning därav använder ja
 
g mig av galoppbom
innan så att bommen hjälper till att vi kommer rätt på hindret i fall någon
undrar! Vi får se hur det blir med hoppningen men förhoppningsvis så kan
vi vara med! :)

Helgen innan är det dressyren, blir LC igen och kan sätta högre krav på vår
ridning eftersom jag vet att direkt när jag satt upp på henne så blev hon
en ängel och gick framåt utan att bråka. Så HÖGRE krav på ridningen nästa
gång!
 

Kommentarer
Postat av: Retard Riders- Martina

Lycka till på nästa tävling då! :D

2012-11-08 @ 10:47:26
URL: http://retardriders.blogg.se
Postat av: Elsa-en fälttävlansryttare

Ett tips för att få in hoppningen med avstånd, bjudning osv är att hoppa små terränghinder! Framförallt små stockar är super att börja hoppa på, hästarna får egen bjudning mot hinderna och eftersom man mot ett terränghinder lite ska låta hästen hitta avståndet själv och släppa den sista biten så lär sig både häst och ryttare avstånd och anridning. Prova, det är dessutom grymt kul! :)

2012-11-09 @ 22:21:11
URL: http://ezzaaass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0