Ponnyn börjar att ta sig!

Inlägget publicerades: 2012-11-26 Klockan: 18:16:56

Dom senaste dagarna har hon stått uppbunden och även om hon backar
och drar upp huvudet så går hon fram igen när det tar stop!
Idag så drog hon till lite (försökte dra sig loss lite) och då tog det stop och
då gick hon framåt! FRAMSTEG!!! Så himla skönt att kunna ställa henne
på gången när jag ska mocka till henne och inte behöva plocka fram alla
grejer när jag ska rida utan kan gå in i sadelkammaren och byta om och
våga lämna henne själv.
När jag sätter på benskydd och hon börjar backa så vågar jag inte ännu
inte riktigt låta henne backa undan. Utan går upp och tar fram henne igen.
Så gör jag nog ett tag till tills hon verkligen vet att backar jag så tar det stop, PUNKT.
För då kan jag börja säga åt henne och sätta på ex. benskydden även om hon backar.
Men det är ingenting vi tar nu! Sadlingen går också bra, hon backar undan men det blir
bättre. Hon är helt avslappnad nu när sadel väl kommit på, förut kröp hon alltid under
med bakbenen men nu står hon med sänkt huvud och verkar nöjd! :)



Drickpaus (?!!?!?!?!?!?!) efter jobbigt pass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0