Svammel

Inlägget publicerades: 2012-03-26 Klockan: 20:34:11
Idag gick allting med Bella riktigt bra. Vi är verkligen på rätt väg!
I gången sitter hon fast i ett grimskaft som är fastknuten med en säkerhetsknut.
Hon är tryggast med att bara sitta fast med en som inte är så ''hård''.
Hon har blivit riktigt duktig på att lyfta hovar, stå still när jag borstar benen.
Förut gick hon framåt och drog hoven ur handen. Sen när jag borstade benen
gick hon iväg. Hursom, uppsittningen tog ett litet tag. Envisa ponny!
Men det går framåt även där! Kommer upp på max 10 min och förut tog det ett BRA
tag. Hon står still när jag spänner sadelgjorden och kan stå vid sadeln utan att hon
går iväg.
Små framsteg helt enkelt, men somsagt det går i rätt riktning!

Ridningen gick också bra, dock har Bella börjat brunsta. *suck* Hon har nämligen
blivit smittad av en annan häst i stallet som brunstar som en tok - hela tiden.
Hursom så gick det bra ändå, i skritten fick jag några små stunder med ''woaw' känsla.
I traven blir det mycket missförstånd, hon är ju inte en sån som går på ett rakt spår,
utan hon ska gå lite här, och lite där. Så blir mycket skänkelridning vilket jag verkligen är
bortskämd med. Amadeus gick rakt fram och var lätt för skänkel.. Trodde Amadeus var svårriden
men nu vet jag att han var EXTREMT LÄTTRIDEN. Ta lite i tygeln så går i form. (tro't elr ej, han älskar att
arbeta.) Oskyldig

Det kommer nog bli jättebra om ett tag, nu ska vi bara få in ponnyn i transport för att se hur hon beter
sig i ridhus - gärna själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0