update

Inlägget publicerades: 2012-06-21 Klockan: 20:42:01
Ridpasset för tränaren.

I Måndags så red jag ju lektion. Bella var jätte jobbig innan precis och ville inte ha sadeln på mig.
Men när jag väl fick på den så var det lugnt. Uppvärmningen gick som vanligt, men hon var något
lugnare än hon brukar på andra platser. Hon drog hursomhelst iväg i traven och var stel i skritten.

När vi väl började köra igång så drog hon iväg hela tiden. Tillslut satt tränaren upp och jobbade med
henne ett tag och det blev bättre. Sen satt jag upp igen och då visste jag vad jag skulle göra.
Och då gick det bättre. Började då först att göra mycket svängövningar för att kolla om hon var med
och lyssnade för hand och skänkel. Traven drog hon iväg i, men då visste jag hur jag skulle göra.
Ställa ut henne och använda ytterskänkel som en idiot. Tillslut blev hon ganska härlig och jag kunde
driva/rida in i formen istället för att man måste sitta och bromsa. Riktigt nöjd efter ridpasset
eftersom vi löste ett så stort problem.
I tisdags och onsdags så stod hon och idag red jag igen. Hon fick totaldamp när jag sadlade men gick
bättre när jag lugnade ner henne. Började direkt med att göra svängövningarna för att kolla att hon var
med och fick undan för tryck. Och hon drog inte på vid den öppna delen av volten. Sen blev det trav
och gjorde som tränaren sa, att inte fokusera på formen bara att hon är med och går där jag vill.
Vi fick bråka lite men tillslut blev det riktigt bra. Kunde rida över hela volten förutom vid ett ställe
som blir helt fel i min hjärna så det blir kortslutning så red inte förbi det stället utan svängde lite innan. Riktigt nöjd att vi är på väg att lösa detta problem!
Efteråt tog vi en uteritt och hon var jätte duktig. Använde tipsen jag fick från lektionen (att ställa åt det hållet hon drar åt) när jag galopperade på ängen och hon drog inte alls iväg som hon brukar!
Riktigt nöjd med plutten idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0