rubriken ska sitta här ja.. om man har någon vettig förstås

Inlägget publicerades: 2012-06-13 Klockan: 21:34:17

Tänkte uppdatera lite nu då vad som hänt dem senaste dagarna och vad som händer
resten av veckan.

Iförrgår så blev det ett dressyrpass, fick igång henne riktigt fint i skritten. men traven
är en enda soppa. hon håller nämligen på att muppa rejält om att inte gå på en volt
utan ska vända men nosen mot staketet. snark?!

efteråt red jag ut och tog en rejäl galopprunda, blev varenda liten sträcka en kort galopp
och FÖRSÖKTE variera tempo vilket gick .. sådär.. Bella vill ju gärna dra iväg i full fart.. haha.

Igår red jag ut med en i stallet först, blev som vanligt lite inslag av galopp, i full rulle för att hinna
med den andra hästen på 160 i mkh. (springer ju väldigt mke snabbare än bella..)
Men försökte även där kontrollera tempot och det gick bättre än i förrgår iallafall.. ;p

Efteråt blev det lite hopp på banan. bara 4-5 skutt. Hon var väldigt viinlig, men ingenting jämnfört
med mej. Var ju en hel del att rama in, skänkla på och rida. Amadeus var ju väldigt lätt på den fronten
han hoppade ju med full fart, och där hade man inte ens tid att tänka på avståndet, tempot eller
sitsen. Enda tipset var att hålla i manen och blunda och hoppas att han inte trasslar in sig i sina ben.
Men med övning går det nog bättre!

Nu ska jag ta en springtur till stallet och plocka in hästarna, sen blire fort hem och sova. ska upp tidigt imorgon
jobba. Ska även jobba på fredag och  ska försöka skynda på. för att på fredag börjar dressyrmeetinget
på HRK. Måste verkligen kolla! förra året jag kollade blev jag såotroligt taggad så när jag kom hem tog jag
ett dressyr pass på Amadeus och det gick så JÄVLA bra (ursäkte ordspråket) men kommer ihåg att
han var så himla trevlig för skänkel och hand, och höll sig stadigt i skritt och trav. Hoppas det blir likadant
för mig o bella iår.. ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0