<3

Inlägget publicerades: 2012-07-01 Klockan: 21:10:09
 
Ponnyn var verkligen bäst idag!
När jag skulle sadla dock var hon pain in the as och höll på att backa och dra
upp huvudet, snark. Så var ju tvungen att hålla på att tjafsa om det först med henne.
Tillslut så fick jag på sadel, efter att NÄSTAN fått panik typ 5 gånger.
Uppsittningen gick ju inte så vidare bra heller.. Hur svårt kan det vara att stå still?!

Aja hon kompenserade ut det iallafall och var bäst i dressyren. Gick exakt där jag ville
lyssnade på hand och skänkel så för en gång skull så kunde man verkligen fokusera
på att rida! Skrittade ett bra tag och gjorde mycket svängövningar bara för att hon ska
vara med. Sen blev det trav och hon var verkligen sjukt duktig. Sprang på ibland med
då kunde jag bara bromsa lite så blev hon lugn och fin igen. Efter traven blev hon jätte
fin i skritten och jag kunde ha ett fint stöd på tygeln. Hade tänkt att pröva på galoppen men
eftersom mamma och en som stod i stallet förut stod mitt på ridbanan och pratade så kunde
jag inte riskera att ev. totalkrocka med dom.. ;)

Efteråt tog vi en galopp tur ute och hon var sjukt duktig då med inte alls lika bråkig som vanligt.
Sen när vi var typ tillbaka till stallet så gick det in en gubbe med två hundar i skogen och och skulle
stå där tills vi ridit förbi. Hatar verkligen sånt! Så var jutvungen att sitta av eftersom Bella var livrädd
när hon hörde någon i skogen + att det skällde så när vi precis var där så total drar Bella iväg och jag
Hamnar spiklångt mitt på marken. Hon sprang iväg ca 20 meter och sen kom hon gående mot mig när
jag ropade på henne. Duktig hon var. :) Sen gick vi förbi där igen och jag hade i princip ponnyn i knät. o.O
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0