Woapa

Inlägget publicerades: 2012-02-27 Klockan: 00:22:11
Nu står MIN transport på stallplanet vid stallet. Det är verkligen en enorm lättnad att
vara obegränsad att åka transport. Nu kan jag åka till ett ridhus utan att behöva betala
300 kr för att få låna släpet. Nu ska jag bara få power i bitter ponnyn och sen blire träning
med framsteg som jag längtat efter i 3 år. Ska börja träna rejält från marken med henne
så hon får in i sin lilla hjärna att träning är kul.
Det är det enda jag vill få in, jag vill att hästen ska gå med spetsade öron in i ridpasset, och vilja
arbete med egen vilja. Nu är ju bella förstårs ett sto som man inte säger åt att göra något utan man
skickar in en skriftlig ansökan i tre exemplar några veckor i förskott.

Och sen får man inte glömma att hon är en trottsig liten 5 åring med en ny ryttare.. värsta åldern ..
Samt att hon är röding = sto + röding = ingen bra kombination! Men det löser sig nog, jag vet att hon
har det i sig och jag vet att hon egentligen vill. Vi ska bara komma på något sätt att börja arbeta tillsammans
och inte mot varandra.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Blev det den ni kikade på ?:)

2012-02-27 @ 13:54:45
Postat av: Syster

Det låter som att du tänker helt rätt. Det är klart allt inte är lätt med ett fuxsto på fem år, men det gäller att se möjligheterna, inte problemen :)



Säg till när det går att rida på banan igen så kan jag komma upp (tisdag eller onsdag eller söndag) och hjälpa dig när du ska ge dig på ridningen.



Träna lite NH med henne för att bygga upp hennes förtroende för dig. Du kan ju en massa sånt, typ seven games och sånt?



Kanske kan det vara en idé att börja träna lite i ridhus själv också för att se hur hon beter sig i en sån situation innan du rider för tränare?

2012-02-27 @ 21:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0