Putsat!

Inlägget publicerades: 2012-08-02 Klockan: 15:47:41
Idag har jag varit lite duktig och putsat all min utrusting som jag kom över.
Provade nya medel som man sprayar på av märket Prevent.
Personligen tyckte jag att inte medlerna gjorde rent på djupet utan bara på ytan
och balsamet blev inte fettigt utan mer glansigt. Dem är nog jätte bra på tävling/träning
om något blivit skitigt och man vill ta bort det fort med lite spray och trasan. Men om
man ska rengöra det ordentligt så ska man nog ha sadeltvål och sadelfett.
Provade det bara på sadeln och sen tog jag vanlig läderfett på tränsen som redan
är rengjorda. Och där blir det med fettyta så lädret kan suga in fettet!

Innan det så sålde jag en sadel för en billigare slant, det sadeln var ju inte så himla
hel längre. (katter har klöst på den och lädret sprucket och sömmar lossnat..)
Men fick en slant för den ändå!

Snart ska jag ner till stallet igen , kom hem precis för tänkte lägga mig o sola ett tag men
direkt när jag fick upp stolen så gick solen i moln -.-. Hursom sså ska jag ner snart till stallet
och snygga till Bellis lite för om ca 2 h och 15 min så ska vi köpa Bella. Skrattande
lsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0