duktiga ponny

Inlägget publicerades: 2012-08-10 Klockan: 23:36:00
Puh, äntligen hemma i min sköna säng efter en jobbig dag!

Bellas aktivering idag blev ju som sagt sadelträning.
Hade samma takting som jag hade när vi tränade på att sitta upp.
Hade longerlina samt en grimma på henne bara och hängde ut sadel
och schabrak i paddocken. Tränade i paddocken då det är mer utrymme där.
Började först med att träna på kommandot ''stilla''. Hon kom ihåg det ganska fort
att hon skulle stå still, så gick ganska fort att komma till sadelbiten. Först tog jag schabraket
bara och höll endast i det och forsatte med stilla kommandot och det gick jätte bra
så kunde lägga på schabraket nästan på en gång. La den först där den ska ligga och sen
så rörde jag omkring den på hals, och rumpa. Gick verkligen förvånatsvärt bra! Så tog sadeln
och gjorde samma procedur igen, och hon blev ju lite misstänksam men gick bra det också backade
bak en del, men sen gick det jätte bra! Tog av och på den några gånger och spände sadelgjorden.
Sen gick jag in med henne och sadeln på och tog av den, borstade lite och satte på den inne. Man
märkte att hon var mycket oroligare inne än ute . Men gjorde om samma procedur igen och då gick det
bra. Avslutade med att hon fick mycket godis och beröm när sadeln kom på :)

Nu så ska jag göra samma sak några dagar framöver och sen trappa ner när hon verkar lugn.
Duktiga ponni!

När jag skulle hämta Bella så hade hon tagit av sig grimman, så fick bli en sjuk snygg grimskaft grimma


.
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Vad duktig du är med att träna Bella och hennes problem. Ni kommer ju bli värsta radarparet! :)

2012-08-11 @ 23:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0