Regnet bara öste ner

Inlägget publicerades: 2011-09-02 Klockan: 15:03:02

Helt från ingenstans (typ) så började det verkligen ösa ner vatten. Var på väg hem från stallet
med moppen och helt ärligt så tyckte jag att någon hällde en hink med vatten över mig. 
Blev helt genomblöt! Gick och tog in hästarna och till att börja med ville inte Amadeus komma in. 
Eller ja han hade en ''amadeus'' dag och var osäker. Men gick iväg med Ludde och ut från hagen och en bit
på gångväge när jag vände och provade få in amadeus igen, tog en liten stund med tillslut kom han in!



Väntade på att det skulle sluta regna vilket det också (tur nog) gjorde. Först red jag ut en sväng och sedan
red jag på banan. Kände att det gick bra idag och jag har velat hoppa honom 1 gång innan han åker hem iallafall,
och det gjorde jag. Fy vad kul det var med en häst som faktiskt KAN hoppa! Hoppade i dressyrsadeln vilket gav
sina nackdelar men gick sjukt bra ändå. Hoppade först 50 sen 80 sen 1 meter. Jag vet ju inte alls hur han är
att hoppa om han har värsta framåtbjudning men sedan tvärstannnar eller så. Han drog på som bara den innan
hindret, så lät honom sköta avhoppningen själv. Tror han gör det bättre än om jag skulle hjälpa honom ;)
Förstod inte riktig varför han drog på som han gjorde men sen så slog det ju mig han har ju inte hoppat på tre
månader ju! Har fått en nytt höjdrekord förresten, hehe har bara hoppat 95 cm som högst förut. ;P


Kommentarer
Postat av: annie ♥

Måste säga att du har väldigt snyggt schabrak och benlindor på headern, älskar rosa :D

2011-09-02 @ 16:12:38
URL: http://mymetallica.blogg.se/
Postat av: johanna sällström

Fin blogg:)



Följa varandra via bloglovin?

2011-09-02 @ 16:52:59
URL: http://jsjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0