Klippning!

Inlägget publicerades: 2011-09-22 Klockan: 21:49:00
Iår har jag tänkt att klippa Amadeus, jag har aldrig gjort det förut men iår känner jag att det
behövs. Han blir nämligen helt svettig på en gång efter bara lite trav!

Här är fyra styckna klippningar som jag funderar på. Den första bilden har jag satt ihop själv till det jag vill.
Den är som en filtklippning fast man lämnat hela baken kvar. Den andra är en helt vanlig spårklippning men jag tycker att halsen är förlite klippt.. Den tredje är en filtklippning, men den känns lite för mycket klippt?
Den fjärde är endast hals och det är där som han blir svettigast! Jag har aldrig upplevt att han blivit svettig
på magen! Okej under sadelgjorden men där vill jag gärna ha kvar päls för att motverka skav!
Det går verkligen mellan den första och sista. Kanske ska börja med den sista och ifall jag märker att det inte räcker så klipper jag den första? FY vad svårt! Skrikandes 
Någon klippning blir det iallafall nästa helg!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Jag tycker tvåan verkar bra. Det är lite som när man själv kavlar upp ärmarna när man är ute och springer, det är inte mycket man gör, men det gör jättestor skillnad för att det är nån slags temperaturreglerande del av kroppen. Underdelen av halsen på en häst kanske har samma effekt?

2011-09-23 @ 15:53:12
Postat av: Nelly

Jag brukar hel eller halv klippa :)

2011-10-07 @ 12:30:33
URL: http://njidon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0