Snäll häst!

Inlägget publicerades: 2011-10-11 Klockan: 14:11:11
min häst går att lasta på egen hand. Ska man skryta om det? ;)

Var inne på kliniken med en häst i stallet som var svullen båda bak,visade sig att det var
lymfangit i lindrig symtom. Skönt att höra det! han är 22 och hade det varit något större så hade dom tagit
bort honom. Men nu får han förhoppningvis leva några friska år till! :)
Efter det så passade jag på att lastträna Amadeus, bra att göra det emellan åt så att det sitter.
Han är alltid misstänksam från början men ifall jag står inne i transporten kommer han ganska fort efter.
Idag provade jag att försöka stänga bommen och sånt också. Släppte grimskaften över bommen så ifall
han började backa ut kunde jag ta tag i det. Har aldrig provat detta med någon häst förut så tyckte denna
metoden var enklast, sen gick jag igenom transporten, flyttade mellanväggen (som är otroligt bökig!) och
stängde bommen. Sen öppnade jag den igen och gick fram till honom och backade ut honom. Otroligt skönt
att han ändå är så snäll att lasta! Jag kan ju inte precis säga att han är lugn för han är nervös. Men han gör ingenting. Lite mer rutin på det hela så går det som en klocka! Hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0