Snabb uppdatering!

Inlägget publicerades: 2011-10-27 Klockan: 21:52:40

Lite snabb uppdatering innan internet laggar.

Red dressyr idag, kändes att jag verkligen behövde forsätta där vi slutade
i förrgår, för det slutade i katastrof! Vet inte om han har smällt in all information som
vi tränat på, eller om den gången jag körde lösa tömmar gjorde detta.
Lägger man till högerskänkeln så flyttar han verkligen för skänkeln jätte lätt. Blev överraskad
och trodde han ärligt talat dummade sig för han flöt mot stallet, och i vanliga fall brukar jag
kunna forma honom runt innerskänkeln. Men direkt när jag la till skänkeln så flyttade han undan.
Vilket är bra, eller? Idag kunde vi iallafall sammarbeta bättre och idag gick det klockrent, förstod mig
på hans taktik idag. Provade även på lite trav, och den drog han på som i satan i! Han gick utåtställd,
sprang som en dåre, och ja allt. Fick ner honom till slut i någorlunda kontrollerbar trav och där avrundade
jag traven. Han var verkligen pigg i traven så gick ut och tog en bensträckare med honom i galopp.
och ojävlar vad han drog på! Kände att han började sänka huvudet för att bereda sig på ett glädjeskuttrejs
men fick upp honom i sista sekunden annars hade jag troligtvis legat på backen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0