Info Om Mig

Inlägget publicerades: 2011-11-01 Klockan: 22:35:00
Hejsan!

Det är jag Emma Nilsson som driver den här bloggen. Jag är 15 år och bor i Bålsta och går
i 9:an men tyvärr av några motgångar så har skolgången blivit ändrad men jag satsar
fortfarande att komma in på ett gymnasium i höst.

Jag började rida när jag var 5 år men hur seriöst var det då lixom? Så efter några år på
ridskolan blev jag medryttare på Korint som jag red i ca 2 år.
Tyvärr så bröt jag armen och blev hästlös så vi bestämde oss för en foderponny Pedro som
jag hade i ½ år men tyvärr lämnade tillbaka då han inte trivdes. Efter det började vi leta
storhäst när jag var 11 år gammal. Varför vi letade storhäst var för att min syster även skulle
kunna rida på hästen. Och då blev det Amadeus. Som jag nu sålt vidare efter 4 år.

Korint och jag i somras.


Just nu brinner jag mest för dressyren men vem vet det kanske ändras? Jag tycker verkligen hoppningen är
skoj men gränsen vid hoppningen ligger på 90 cm sen tycker jag det är grymt otäckt faktiskt.
Det känns då ganska värdelöst att tvingna sig själv att hoppa högre när man inte njuter av det som jag gör när
jag rider dressyr. Mina framtidsmål är nog att utbilda bra och hållande hästar för försäljning. Det skulle nog
vara riktigt roligt!

Inom tävling och träning har det inte hänt någonting eftersom Amadeus inte var den sortens av häst.
Har varit med på fåtala klubbtävlingar samt hemma tävlingar i stallet på b.l.a Dandelion, Amadeus och Korint.
Av någon tur har jag faktiskt alltid kammat hem första pris, måste vara turen?

Men nu känner jag att jag vill börja träna och komma någon vart. Tävlingen är faktisk inte så viktig för
mig. Jag njuter när hästen och jag får bra kontakt och allt bara klickar. Det är mitt mål med ridningen.
Att det är bra samspel mellan ryttaren och hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0