Dryg häst!

Inlägget publicerades: 2011-11-10 Klockan: 21:00:03

Ridningen idag gick verkligen super med Amadeus! Började med att skritta - länge med överböjd hals så han verkligen lossnade. Gjorde mycket halter för att träna på att han inte ska sträta i början av halten och hålla kvar formen, hela tiden. Jag var osäker på om jag verkligen skulle köra trav idag eftersom han varit så himla krånglig i den den sista tiden. Men efter lite om och men så körde jag den med. Var verkligen stenhård från början att han inte skulle springa iväg. Vilket funkade riktigt bra, han fick verkligen till det och gick lugnt och samlat, iallafall i vänster varv.. I höger gick han utåtställd i hopp med att få börja galoppera. men tillslut fick jag honom tillbaka och han la galoppen på hyllan. Eftersom han tror att direkt när jag lägger till skänkeln är det dags för galopp, och det är det såklart inte!

Uppsittningen har gått bajs dom senaste dagarna! Har verkligen inte funkat. Idag gick han iväg, ignoerade mig o.s.v. Får ta en dag då jag verkligen gör om allting. Dock har det kommit en ny häst till stallet som han står o glor på, därför går det inte riktigt o träna med honom, blir nog bättre om några dagar! :)

En fullkomligt seriös bild på när jag försöker prata vett med Amadeus och hans uppsittningteknik!



Kommentarer
Postat av: YezzCorner-hästnörd i mammaförpackning

HAHAHA ja det var en seriös och snygg bild :) Snyggt träns i alla fall :D Ett tips kan vara att lägga lite hö framför honom och ställa sig och hoppa upp och av flera gånger, medan han äter. Sen ta bort höet och ställa honom i ett hörn, och göra samma sak. Du behöver inte sitta upp ordentligt, utan bara hänga på sadeln, hoppa av, hänga och hoppa av. Hade en medryttarhäst som VÄGRADE stå stilla vid uppsittning, men det löste sig genom de här övningarna. Det tog tre dagar av träning, ca fem upp/nerhopp per dag. Sen var det fixat. Ett annat tips kan vara att träna att stå stilla i allmänhet, även med dig på ryggen eller i stallgång etc. (Jag har jobbat som instruktör och beridare och har träffat MÅNGA som inte vill stå stilla genom åren, om du undrar vem sjutton jag är att ge tips, haha.)Från det ena till det andra : Vill du så vore det kul om du hälsade på och deltog i min tävling där man kan vinna lite reflexsaker, ett spö, två benreflexer med kardborre (kan även sitta runt hästens svans) och en reflexväst till hund (finns i small medium och large). Kolla för mer info här:http://yezzcorner.wordpress.com/2011/11/10/vinn-reflexset-i-hostmorkret/ Mvh Jessica

2011-11-10 @ 23:29:36
URL: http://yezzcorner.com
Postat av: FIA

Haha, söt bild! Och snyggt träns, var nosgrimman blingad när du köpte den, eller har du själv satt dit stenarna? Jättsnyggt iaf!



// Fia

www.fiaalbertsson.tk

2011-11-11 @ 19:50:45
URL: http://www.fiaalbertsson.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0