Vart tog Amadeus vägen?

Inlägget publicerades: 2011-05-27 Klockan: 10:00:00
ridningen igår gick bara skit!
Till att börja med så ville han inte alls vara med vid uppsittningen. Tog 20 min iinnan jag
kunde sitta upp. Troligtvis är det p.g.a dressyrsadeln eftersom han ömmade något efter passet.
Hursom, så var han jätte vinlig när jag red ut . Red på hacket idag med, men han var grymt vinglig
han kunde verkligen inte gå rakt. Sen så var han nervös för allting. Och stannade och backade nästan
hela vägen hem igen. (går inte att få fram honom) Han backar verkligen i turbofart, och när jag väl får
stop på honom och ger skänkel framåt så backar han igen. Hursom red en kort sväng och på hemvägen
så började han stressa upp sig igen. Stannade honom och satt av. Det var inte Amadeus jag red igår
och jag vet inte varför han var så! Förhoppningsvis så var det en dålig dag bara. han har fått allt flera
såna när jag bytte box, tror att hästen bredvid honom stressar upp honom, så han aldrig kan komma ner i varv.
Funderar på att flytta tillbaka till min gamla box igen. Där var han iallafall sig själv vid ridningen, samt
att han kunde slappna av när stot kom in för natten. men får se hur det blir! :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken söt häst! :)

2011-05-27 @ 13:14:20
URL: http://jennycarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0