Vad jag vet

Inlägget publicerades: 2011-05-15 Klockan: 01:08:05
Vad jag har hört/vet så är det så att det andra hållet manen ligger åt så är hästen starkast i.
Alltså ligger manen åt vänster så är den starkast åt höger. Det är många diskutioner om detta,
men det är iallafall vad jag tror! Amadeus man ligger åt vänster alltså är han starkast åt höger,
vilket jag vet eftersom han går som en klocka i det varvet.
Nu på dom senaste dagarna så har lite av manen börjar lägga sig åt höger. Vilket man antagligen
eftersträvar (?) man vill ju att hästen ska vara starkast åt båda hållerna vilket dom är
om manen ligger åt båda sidorna. Dock är det väldigt sällsynt med hästar som manen ligger
åt olika håll, och om man har ''turen'' att ha en sådan häst så behöver det inte bero på att hästen
är lika stark i båda sidorna utan det kan även vara att hästen har en virvel i mankammen så det gör
så att manen lägger sig åt två olika håll, därav kan man inte avgöra om den verkligen e starkast i båda hållen.
Det är som vi människor vi föds vänsterhänta eller högerhänta, samma sak med hästar. Sen
Kan vi människor (och hästar) träna upp så man blir lika stark i båda sidorna. :)
Så är det kanske så att Amadeus man håller på att dela sig..?
Det får man kanske veta om något år! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0