Ultra shield vs. horsewise

Inlägget publicerades: 2011-05-11 Klockan: 18:25:07
I ullared så köpte jag flugspray, jag har alltid kört på Ultra shield men eftersom dom inte
hade det där och jag var i desperat behov av flugspray så tog jag Horsewise no fly.
Än sålänge verkar den vara bättre än Ultra shield. Det enda som är på honom är myggor.
Har inte sett många flugor på honom alls, jämnfört med andra hästen i hagen som använder
ultra shield. Men få ge någon vecka innan jag märker om det hjälper eller ej!
Men än sålänge är den grym har sprutat på den två gånger lite snabbt.
Dock så suger sprayen, blir ju bara en enda pöl på en liten del av hästen.
Sen luktar den inte heller så gott, första gången påminde den mig om Krondill, eller ja
bara vanlig dill!




                                   

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Ueh, det måste ju lukta gott... Haha. Nej men. Jag har "alltid" använt ultra shield och tycker det funkar bra, det luktar gott, stannar bra och har en bra spridning på sprutgrejen eller vad man ska säga. :)

2011-05-11 @ 19:05:56
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Carolina

Lukten är ju också viktigt faktiskt, men att den funkar bra är ju mycket viktigare ändå! Lukten är ju ett plus på kanten. Om jag var du skulle jag dras med "stanken" haha ;)

2011-05-11 @ 20:49:02
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Erika

Körde på den längst ner nu nyligen. :)

Den verkar riktigt bra.

2011-05-11 @ 20:49:33
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kanske för att jag inte har sprutat på honom nå Ultrashield än som flugorna är mindre på din :P



Men vänta du bara tills jag har dränkt honom ;)

2011-05-12 @ 13:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0