Inbetning

Inlägget publicerades: 2011-05-24 Klockan: 13:52:51
Jag tycker det är jätte viktigt med inbetning inför sommaren. Jag har släppt Amadeus
i någon vecka nu och från början stod jag och betade med honom på ängen samtidigt som
jag plockade gräs åt honom, men eftersom han antingen drar åt andra hållet än vad jag vill
eller så står han och smygäter från högarna jag precis plockat ihop så funkade inte det speciellt bra.
Så jag gjorde en provisorisk hage som ramlar om det kommer en vind i princip .
Där fick han gå så länge jag mockade och fixade hö m.m. Sen fick han är omdagen gå i 5 timmar.
Men nu funkar inte min hage längre för att dom andra i stallet har snott den så den är alltid upptagen,
samt att hästen som går bredvid beteshagen rymmer ut ur sin hage. Så den hagen funkar ej mera.
Ska plocka ihop tråden och göra en ny hage på andra sidan av stallet som han kan gå. Ska göra den lite
stabilare så han kan gå där även om inte jag är där. (då menar jag att bara sätta ett bildäck runt konen)

Än sålänge vet jag inte hur det blir med Sommarhagarna. Min syster ska åka och kolla på en häst nere
i Ullared och jag ska med. Och hon ska ev. ta hem den om den passar henne. Det är två styckna som är
till salu där nere , ena är jätte dominant (vilket inte är så bra) och den andra är trög i ridningen.
Och blir det den trögade så går han och Amadeus ihop och blir det den dominatare (som det troligtvis inte
kommer bli) så får jag ta hem min andra häst på Tisdag. Dock så är det osäkert om den hästen kan bli
lämnad själv i boxen så länge jag rider Amadeus. Men jag fick iallafall ta hem honom och prova och se hur
det blir. Vet inte vad man hoppas på. Skulle vara riktigt gött och få över 2.000 kronor i månaden och lägga
på sig själv och Amadeus! Tungan ute
Amadeus i sin stabila och jätte rymmsäkra hage:

Kommentarer
Postat av: Frida

sv: HAHA okej :)

Ja dem gör ju det.



Verkligen stabil hage ;) hihi

2011-05-24 @ 15:10:25
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: emelie (hästblogg)

sv: aha okej,synd =)

2011-05-24 @ 15:39:24
URL: http://skiitbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0