Det löser sig förhoppningsvis

Inlägget publicerades: 2011-05-13 Klockan: 14:14:40

Detta problem med sommarhagarna håller på att lösa sig.
Jag tänker tyvärr inte låta Amadeus gå in med ett sto i sommaren,
eftersom jag vet vad som händer. Och eftersom inga andra lösningar finns så
har jag letat foderhästar på foder, skulle vilja helst av allt en d-ponny valack
som är i kondition som jag kunde utvecklas med. Tyvärr är det väldigt dåligt
utbud av sånna hästar som endast lånas ut under sommaren. Så nu har jag inga
krav alls förutom att det ska vara en valack, och ska ej ha fång/eksem. Sen är jag öppet för
allt annat. Har en häst på G just nu, men vet inte om det är säkert förren om 1 vecka.
Den är dock bara en sällskapshäst och ej ridbar, men vad ska jag göra annars?
Det ännu roligare är att jag ska betala den helt själv, 1.800 kr/månad försvinner på
en häst som inte ens går att rida på! haha, ja vad gör man inte för att göra så sin häst mår bra? :)


Amadeus och jojje på sommarbete utan ston förra året! :)


Kommentarer
Postat av: Erika

vad betalar du i sommarbete ?

jag ger 1800kr/månaden på sommaren för mina två, som går på fånganpassat bete med tillgång på hö.



Dom får 7-8 kg hö var om dagen. ;P



450kr/per häst

+ höet.

2011-05-13 @ 20:30:34
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0