tredje gången

Inlägget publicerades: 2011-06-02 Klockan: 17:15:54
Påväg ner mot Ullared nu då, tredje gången på 1 månad måste vara rekord!
Och på det så är vår bil halvtrasig. iförrgår när vi hämtade Ludde så var bilen trasig på alla sätt och vis.
Till att börja med så kommer min syster 10 minuter försent och hämtar mig och säger att nästan alla
varningslampor i bilen lyser. Men vi körde ändå, sen skulle vi hämta transporten men då var vi tvunga att köra
tillbaka för att hämta allt jag glömt hemma. Sen så hoppar inte transporten på helt så vi tappade den på direkten.
smidigt värre. Sen så började vänsterblinkersen sluta fungera, eller ja den blinkade dubbelt så fort som den egentligen
skulle, och då blinkade inte transporten. Lasta in Ludde och ridningen gick jätte bra. Men efter vi lastat honom och kört 100 meter så står en timmerbil mitt i vägen och lastar på stockar. Så då var vi tvugna att stå där och underhålla Ludde så länge
vi väntade, alltså ungefär 20 min.
Och nu kommer det drygaste av allt och det var att vi råkade ut för soppatorsk mitt på MOTORVÄGEN med Ludde i transporten. Vi var lite oroliga att bilen hade lagt av helt p.g.a alla varningslampor. Så då kom bärgare med diesel och fyllde
på och då gick bilen på tur nog! Så bilresan skulle ta ungefär 2 ½ timme hem men istället tog det över 4 timmar.
Och Ludde hade tröttnat rejält efter 3 timmar och tyckte inte alls att det var roligt att åka längre så han stod och sparkade
i vänstersvängar så hårt och mycket att vi trodde att han ramlade ihop.

Väl i stallet var han coollugn och gick direkt och åt gräs. Han och Amadeus funkar faktiskt asbra ihop. Ludde lugnar ner
Amadeus med hans coola psyke. Så här behövs det ingen magnesium.. Amadeus är dock liite svartsjuk på Ludde efter
han måste dela med sig av sin ägare, vilket inte uppskattas!!






Kommentarer
Postat av: sanna

köpte du något roligt? :D

2011-06-02 @ 22:38:41
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Molly J

Hej Emma! Jag har en ponny som är 120 cm i mankhöjd och är 14 år. Jag är 155 cm och väger 40 kg. Tycker du att jag kan rida min ponny då?

2011-06-03 @ 19:14:44
URL: http://smollys.blogg.se/
Postat av: Carolina

haha, har du tights? ;)

2011-06-03 @ 19:18:34
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Emmaa

Söt bild haha =D

2011-06-06 @ 12:31:54
URL: http://armonios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0