på härjarö

Inlägget publicerades: 2011-06-12 Klockan: 13:40:03
Sitter i Härjarö därav ingen uppdatering den här helgen, vet inte riktigt när vi kommer hem.
Min syster håller iallafall Ludde igång under helgen då det var ägarens önskemål. Ska även
börja ta tag i dom två och börja rida varje- varannan dag , vilket jag inte orkat hittills!
Ska börja lägga upp ett mer schemafast schema så jag gör allt jag borde göra med dom. Just
nu är det lite slappridning, men antar att det blir så med två hästar? är ju inte riktigt van med det.
Blir massor av klättring för Amadeus del så han lägger på lite rumpmuskler samt mycket övergångar
mellan skritt-trav trav-skritt. Och ska även börja lägga in galopparbete. Även om han nu varit i gång över
i tre månader så har jag inte vågat lägga in galoppen ännu.

För luddes del blir det att försöka lösgöra honom, han är sjukt stel, och ska både ta ut tandläkare
åt honom och equterapeut. Sen blir det lösgörande övningar på honom, och mycket bus ute för att hitta energin. ;)



Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ludde gick sjukt bra igår! Mjuk i både skritt, trav och galopp och bråkade inte lika mycket med munnen heller. Red på det raka bettet jag fick med Dandelion och han verkade gilla det.

Red i typ 45 minuter på volten (kl. 23) :P

2011-06-12 @ 14:45:11
URL: http://skruttenli.blogg.se/
Postat av: Sanna

När ska han "behandlas" :o/)

2011-06-13 @ 07:33:23
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: sanna

Läs om min dag på akuten..

2011-06-13 @ 20:42:24
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0