Långt inlägg!!

Inlägget publicerades: 2011-06-20 Klockan: 18:46:04
Haft bloggtorka dom senaste dagarna, blir lätt så när vädret är så himla dystert!
Vill ha sol och värme ju!
Hursomhelst så blev Amadeus skodd idag, han hade alldeles för långa hovar och dom hade växt över skona.
Dom växer som turbo nu på sommaren. Han blev skodd v.18 vilken dag vet jag inte exakt så det var 6 veckor
sedan och dom såg redan ut så!
Ludde ska skos igen om 5-6 veckor och då kör jag Amadeus på samma gång. Han kan max gå 6 veckor på
sommaren. Medans vinterhalvåret kan han gå +8!
nog snackat om det, mina två fick idag gå ihop med min systers häst vilket Amadeus inte uppskattade.
Han hatar nog Dynamit över allt annat eftersom dynamit är för trög för att fatta att Amadeus ska man hålla avstånd till, vilket han inte gör. Och det ser ju självklart Amadeus till att han får stryk för det och jagar honom
en bit och sedan biter/nafsar till honom i rumpan eller i manken. Detta går även ut på Ludde eftersom Amadeus
tror att Ludde är likadan. Förhoppningvis så lugnar det ner sig snart.. :)

I fredags så red jag ett dressyrpass på kvällen efter jag varit och kollat på Dressyrmeetinget på Håboridklubb.
Blev så taggad när man ser dom hästarna så blev sjukt sugen på att rida Amadeus då, egentligen kunde jag ta
Ludde för att få en riktig ridhäst och få en närmare känsla, men nej jag tycker att Ludde är urtråkig Amadeus vill
och kan faktiskt. Han gick sjukt bra i båda varven i både skritt och trav. Gjorde lite skänkelvikningar om man nu kan kalla det det. Var mer att han skulle flytta undan för skänkel. Provade även göra galoppfattning och överdrev fattningen och som förväntat faatade han galopp, vilket han alltid gör för mer tryck. Sen saktade jag av till skritt
och gav travskänkel och då började han faktiskt trava! Han blandar ihop dom två kommandorna och kör galopp istället för trav. Men det gjorde han inte! provade fatta en gång till och det tog han också. Och ännu en till travskänkel! Idag blir det också dressyr om inte klockan blir för mycket! Och ska försöka hitta känslan som vi hade i Fredags!
Oj vad långt inlägg det blev nu! När man väl är inne på något så kan man inte sluta skriva! haha..

Kommentarer
Postat av:

har ni dåligt väder? :o Regnar det?

2011-06-20 @ 19:44:31
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Michaela

scrolla ner på sidan och rösta 5 stjärnor på min klänning det skulle vara jätte gulligt! :)



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=SZcDFnEcHekWXh4elGvfFqHFKRzsvsIDIjGNMKnRmNo8shbRoNvr#Gallery





Tack i förväg du är guld värd!!!:)

(lämna en kommentar så jag vet vilka som röstat)

2011-06-21 @ 18:48:14
URL: http://keela.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0