barbacka dressyr

Inlägget publicerades: 2011-06-08 Klockan: 15:20:25
Idag blir det barbacka dressyr på Amadeus igen, min syster ska ha dressyrlektion för
mig så jag hoppas att Amadeus inte är på dåligt humör idag!!
Jag har haft full rulle hela dagen idag!
På morgonen så var det två hästar som skulle besiktas och jag var tvungen att longera +
springa med dom vid böjprovet. Och i värmen som var på dagen så var det fasena inte roligt!
Sen blev det bråttom o springa o hämta en annan häst som skulle vaccineras men såklart hade han ingen
som helst lust att komma in och jag varken orkade eller han springa att hämta mutning.
Kom jag inom 5 meter så galopperade han iväg med lite halvvändabaken/låtmigvara kickningar.
Sjukt surt och drygt.
Efter att jag försökt i 10 min gav jag upp. Hämtade Ludde som skulle skos.
Hovis sa att han hade ont i ryggen men när han sen hade bytt ut vinterkängorna (både snösula + brodd)
så hade han inte ont längre. han har även lyckas att riva upp halsen ca 15 cm lång rispa, den börjar med
bara att päls har lossnat men sen går den djupare, denna fick han igår och idag har han rivit upp ansiktet.
Ska ta mig ner till stallet snart för att kolla vad han har rivit sig på, vill såklart inte att han ska få fler sånna otrevliga sår! ;)
här har ni bilder på Amadeus i sina bästa dagar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0