Svamlar..

Inlägget publicerades: 2011-07-27 Klockan: 22:40:25
Igår red jag en sväng på Ludde runt såkallade Energiskogen.
Träden där eller ja energiträden där är runt 3-4 meter höga samt
att det är där ALLA vildsvin håller till på kvällskvisten..
Somsagt red en runda på Ludde, hade tänkt mig mycket trav och galopp,
men har en satans problem med håll och det har hindrat mig en hel del det senaste året.
Har inte ens kunnat springa 500 meter innan den kommer, och struntar jag i den så gör
det ont som i satan! Kunde iallafall stå upp i galoppen, men inte trava. Hade sjukt jobbigt att
sakta av, då jag inte kunde sätta mig ner och få ner galoppen. Tog flera meter innan jag fick
stopp på honom, och det var såklart inte hans fel, han är ju van att man rider med sitsen och inte
att någon idiot står och drar i munnen på honom! Därför så tog jag lite men länge. Får håll
på varje ridpass vilket är jätte tråkigt, jag kan inte äta 3 timmar innan och kan inte heller dricka, varken
vatten eller något annat. vilket gör att jag får huvudvärk när jag rider. Ska kanske kolla upp det där, får
även en fruktansvärd magvärk om jag anstränger mig efter jag ätit..
Men tillbaka till sak! Var livrädd runt hela energiskogen när jag red, klockan var ändå 7 så skulle inte
förvåna mig om det stod några vildsvin och blockerade vägen, men gick bra ändå. Satte på musik på högtalare
från mobilen så jag kunde lugna ner mig själv och skrämma iväg vildsvinen.. haha!

Idag får båda stå, var så varmt på dagen och nu på kvällen var jag borta. Imorgon hoppas jag att jag tar mig ork
att rida båda två, Amadeus i paddocken och Ludde ut. För då kan jag göra tvärtom på fredag och sen på
Lördag förhoppningsvis så ska jag rida lektion igen! Längtar till dess! :) Nu ska jag sova hursomhelst, svamlar bara i detta inlägg märker jag. Ska jobba imorgon och på Fredag och gärna hela nästa vecka så jag kan betala
av skulder samt jobba ihop en dressyrsadel! hehe.. :)

Kommentarer
Postat av: Olivia Josefsson

Hej fin blogg, kika in på min o kommentera o tyck till ! :)

2011-07-29 @ 16:12:12
URL: http://hoppomarkarbete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0