Lite Update

Inlägget publicerades: 2011-12-27 Klockan: 21:53:00
Ska försöka sammanfatta veckan som gått lite fort eftersom mitt internet har varit borta typ
hela veckan!

I Söndags så blev det longering, och blev sparkad av hästjäveln på låret, andra hoven snuddade armbågen
hade väldigt tur vart sparken hamnade = mitt på fläsket, endast lårkaka. Var en rejäl spark jag fick helt utan
förvarning (typ) skulle samla upp honom och gå snett bakifrån och tömköra på spår och då sparkade han med båda bak och drog i väg i galopp. Har en jävla smärtgräns så forsatte tömköra klart och sen åkte jag hem.

I måndags /igår så red jag på banan. Tömkörningen har faktiskt gjort susen för använda rösten när jag skulle göra halt och trava. Han blev inte alls lika uppspelt när vi fattade trav som han brukar. Vilket är possetivt!
Gick jätte bra i slutet och red bara i ca 30 min för jag ville avsluta när  jag hade ett leènde på läpparna innan han skulle börja bli jobbig.

Idag fick han stå, tänkte att rida men hjälpte till med maten hemma så hann inte. Fixade även grus vid ingången till hagen. Dock så blev det lite fel när jag la det i hagen så det sjönk ner i leran på en gång. Skulle egentligen
ta bort all lera och lägga gruset på men jag orkade inte! La ändå ca 10-20 cm med grus så det borde funka.. typ..
Gruset tog jag efter att plogmaskinen hhade rivit upp hela gångvägarna som dom hade fixat på sommaren.
Tyckte jag gjorde kommunen en god gärning när jag hämtade gruset som låg i dikena! Skrattande

Hade tänkt att bjussa på några bilder på Amadeus idag, men han är så himla ''not modell lixom'' så lägger bilder
på min systershäst Dynamit som alltid är snygg på bild, och sjukt rolig o fota när alla bilder blir bra! hehe




Kommentarer
Postat av: malin

fina bilder :)

2011-12-29 @ 13:25:47
URL: http://malinjacobsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gud vad fina bilder :)

2011-12-30 @ 20:23:15
URL: http://drudora.blogg.se/
Postat av: Tove - Ridsport & Foto

Jätte fina bilder!

2011-12-30 @ 20:47:10
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0