Ridpass på Ludde!

Inlägget publicerades: 2011-08-15 Klockan: 19:47:21
Idag red jag ett ordentligt dressyrpass på Ludde. Tog Novabettet
som omväxling och han verkade gilla det med!
Började att skritta fram ganska länge , sen överdrivet med böjning och mycket
skänkelvikningar.
Gjorde mycket skritt,halt , rygga , galopp , trav ,galopp , halt ,rygga o.s.v.
Samt några få galoppombyten, vet inte riktigt vad han gör för han kör korsgalopp
ibland. Lite halvroligt faktiskt! Han komigång riktigt fint när jag ökade traven på långsidorna.
Egentligen hade jag velat sitta ner mer så jag kunde hålla om honom -på riktigt- men min förbaskade
håll kommer då på en gång, och när den väl kommer så måste jag avbryta passet, eller endast skritta.
Ska börja konditionsträna så kanske det försvinner. Det stör mig så in i ****** att inte kunna rida
fullt ut!

bjuder på min absolut favvobild på Ludde, gillar när kameran hamnade på sniskan och han vred huvudet och allt..
haha ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är korsgalopp? :$

2011-08-15 @ 19:57:58
URL: http://dresssyrtjej.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0