Ridning på båda idag!

Inlägget publicerades: 2011-08-12 Klockan: 11:58:43
Igår så tog jag mig äntligen i kragen och red båda hästarna. Har
varit i en ''down'' period och har inte orkat göra något. Men igår bestämde
jag att den var slut.
Ludde fick gå på en uteritt med lite trav, gjorde öppna,sluta och samt skänkelvikningar
på vägen. Han skötte sig jätte bra! Han har alltid bråttom hem på hemvägen och det funkade
att underhålla honom hela vägen. Då stressade han inte hem! :)
Amadeus fick klättra igår, tog klätterbacken en gång i galopp och en gång i skritt.
kände att han verkligen fick jobba i galoppen den sista biten. På väg till backen
(som ligger mitt i industriområdet) håller dom på att bygga en ny väg med stenar.
Där tyckte inte Amadeus det var så speciellt roligt att gå. Han försökte backa, vända m.m.
Han backningsmoment är riktigt irriterande då jag inte kommer åt honom när han gör det.
Han backar alltid ut i vänstra diket, men nu tog jag ledande tygeltag och använde skänkel så
han inte kunde backa åt det hållet. Det blev en massa av kickningar och bockningar och små
stegringar när han inte kunde backa. Skrattade nog mest när han höll på så, var så roligt! ..hehe..
Tillslut kom vi förbi utan protester. Han är sjukt envis och har han bestämt sig för något
så går han inte förbi det , även om han inte är rädd för det längre.. Tönt! ;P :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0