Utkast: Okt. 23, 2010

Inlägget publicerades: 2010-10-23 Klockan: 12:45:00
Nu ska jag dela med mig om en sak,  avramlingar.
hahah..

Jag har ramlat av 3 gånger, då menar jag riktiga.
Har ''ramlat' av Uno, en shettis som var bocktokig men då han jag bara sätta över foten och så bockade
han så jag ramlade av. Gills det som en gång..?

Vi kan säga att det gör det. Alltså har jag ramlat av 4 gånger.
Första gången
jag ramlade av var på Korint, och då var det första gången jag
red ut på henne, och då stack hästen jag red med och Korint följde efter.
Och så stack dom ut på Åkern och jag satt fortfarande kvar på Korint. Det var
snö och såhä hårt på Snön 5 cm tjock skara eller vad det heter.
Och då gick vi omkull, skrapade upp kinden och sträckte axeln Korint fick bara ett skrubbsår
för att snön va så hård.
Andra gången var somsagt på Uno, han bockade jag ramlade på rumpan. Ramlade på ängen så
gjorde ingen ont ..
Tredje gången var på korint. Jag lät henne bestämma väg i skogen, och då tog hon en väg under en gren som satt ganska lågt. Så jag halvla mig ner på henne, och då snuddade antagligen grenen henne på baken
och hon blev rädd och galoppera iväg. Och jag flög av. Dock så stannade hon efter jag ramlade av.
Så jag ledde hem henne. Med en bruten arm, som fick opereras och gipsas.
Fjärde gången var på Amadeus. Han hade tappat en sko, men han ömmade inte så det blev ridning
än då. Jag red ut med några kompisar och då skulle vi börja trava. Från början gick det bra.
Sen så stannade hästen framför mig. Och då började vi trava igen och då bockade han först en gång
så jag hamnade på hans hals typ, sen så bockade han igen så jag hamnade på marken. Fick ett srubbsår
över halva ryggen.. Antagligen gjorde det ont för honom att trava på underlaget. Det var bergsprängda stenar
så det var inte så konstigt att det gjorde ont.. ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0