ingen rubrik

Inlägget publicerades: 2010-10-30 Klockan: 22:23:13
gud vad det går framåt i ridningen med honom även om han är så himla pigg!
Har verkligen hittat rätta knapparna på honom, och det är första gången på 2 ½ år.
Den här vilan när han vilat så länge har verkligen varit nyttigt för mig.
Har verkligen förändras i min ridning, lite konstigt eftersom jag inte ridit ett ''dressyrpass''
sen i maj. Och ändå har jag blivit bättre i ridningen p.g.a det. hehe ;)

Det har blivit helt fel när jag red dressyr på honom. Jag var mjuk på hand från början
men sen drar han ner huvudet, och då blir jag hårdare för att orka hålla emot honom
och tillslut får jag kramp i armen för att jag blir så hård. Och amadeus
blir helt stum, och spänd.
Nu har jag fattat (ja jag e seg) att han drar ner huvudet för att jag är för hård på hand.
Jag blir det själv automtiskt, men nu tänker jag på det, så direkt när jag känner att han
blir stum, ger jag halvlånga tyglar och jobbar honom på långa tyglar ett tag
och gör sedan om. Funkar verkligen och göra så, och blivit mjukare på handen nu.
Så mer träning på det så kommer det bli super sen (:


Kommentarer
Postat av: Alice

så otroligt söt! :)

2010-10-31 @ 08:30:45
URL: http://junkyyard.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sååå söööt!<3

2010-11-03 @ 10:27:02
URL: http://www.AngelOne.bloggplatsen.se
Postat av: Alvinstella

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2011-05-17 @ 07:31:36
URL: http://alvinstella.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0