Duktig häst!

Inlägget publicerades: 2010-10-16 Klockan: 11:34:13
Gud vad glad jag blev igår när hästen skötte sig exemplariskt när jag var på promenad!
Det kom 2 cyklar och han rörde inte en fena, och stannade när jag bad honom om det.
Och gick inte över mig och skulle vända hem.

Provade lägga på sadeln igår för att kolla om han reagerade på ryggen.
Han ömmade igår vid korset. Men när jag la på sadeln var det inga problem.
Knäppte loss honom i båda kedjorna men han stod bara och halvsov.

Men nu blir det ner till stallet och släppa ut honom, är alldeles för lat för att gå
ner tidigare och ta ut honom. Kanske därför är han så knäpp vid grinden..?

Blev även besviken (igen) igår. hade egentligen tänkt att fixa Amadeus helt på
dagen vid 12 , och inte komma ner igen. Men va för lat då. Så åkte ner vid Middagstid.
Och Middagsfodraren hade åkt, och Amadeus hade inget täcke på sig.
Märkte dock att det inte stod tydligt på täckesinfo utan såhär:
Fleccetäcke, tas av på morgon, och läggs på på middag.
Och det skrev ja när han stod inne. Kanske en miss..?  i don't know,
gjor är gjort. Tur nog kom jag ner igen och kunde lägga på täcket,
så han slipper få korsförlamning/ont i ryggen/öm.

Jag orkar inte lägga ner mer energi på alla missar som händer,
känns som det är något i vardagen som jag helt enkelt får leva med.
Tråkigt men sant ''/


Kommentarer
Postat av: sara

fin blogg. :)

2010-10-16 @ 20:27:50
URL: http://theponnyryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0