Amadeus utlagd på foder

Inlägget publicerades: 2010-10-07 Klockan: 15:27:33

Japp, har för några veckor sen,
eller snarare månader sen så besämde jag mig för att lägga ut Amadeus på foder.
Jag har inte delat det tidigare då vi
inte har varit säkra på att hans
knölar på benen hållde för ridning, vilket det visade sig att dom gjorde!

Varför jag har bestämt att inte ha kvar honom är för att jag vill ha en mer rutinerad häst.
Amadeus är verkligen världens bästa häst, han gör det man begär, och lite till.
Eftersom han är ingen häst som passar alla, och om han säljs så är han inte värd så mycket
pengar. Därav kan han hamna vartsom helst och det vill inte jag riskera.
Därför utlånas han på foder.

Det kommer någon imorgon och kollar på honom, han är ju tyvärr inte ridbar ännu.
Och jag tycker verkligen hon som kommer ut är seriös
om hon åker 1 timme bara för att kolla på honom.
Det kallar jag seriöst!

Jag har börjat kolla smått på olika hästar, och funderar på en Ponny,
jag vill ju inte missa mina sista år som Ponnyryttare heller!
Men jag gillar inte att känna mig förstor,
även om jag inte ser förstor ut eller något så hatar jag känslan att hästen är liten.
Jag ska provrida ponnysar och känna hur det känns,
känns det ingen bra så börjar jag leta sotrhästar.
Tyvärr är vårt stall bara upp till 170,
annars hade jag verkligen letat efter en häst runtomkring den höjden.
 Någonting jag älskar är känslan att jag är liten på en häst - den känslan är underbar, haha!
Amadeus är ändå 160 cm hög, och jag känner mig på gränsen till stor på honom,
så förstår ni min poäng?


Korint är d-ponny, runt 145 tror jag.
Och jag känner mig inte stor på henne, ser inte förstor ut heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0