Mera broddar!

Inlägget publicerades: 2010-11-24 Klockan: 19:07:33
Har ont i hela ryggen för jag har broddat Amadeus bakskor.
Dock bara 2 i varje eftersom jag inte har fler hela.. 
kan berätta att jag har verkligen JÄTTE problem med mina knän , kan inte sitta på huk
längre än 5 sek ungefär sen gör de sjuuukt ont!
Även om jag ex. åker bil längre än i 1 timme så gör det gryyymt ont
för att dom är böjda och jag inte kan sträcka på dom. Och sedan är att kolla på Bio en börda för mig.
Jag kan inte sträcka på benen då heller.
Då  menar jag verkligen, verkligen att det gör ont!

Så att t.e.x att borsta på benen så måste jag stå spikrakt i benen
och böja ryggen så jag når. och även att sätta på Benskydd behöver
jag göra så. Vilket inte är bra för ryggen ju !

Så att brodda, det är en börda för mig , förr brukade sitta på huk och ha hoven
på benet så att jag har två händer fria.Men det funkar absolut inte nu.
Så nu tar jag en stol, sätter mig på stolen och drar upp hans hov på mitt ben.
Både skonsamt för ryggen och även mina stackars knän! :)
Så det är ett tips att sitta på en stol och brodda!

Jag använder mig först av en spik och rensar hålet så mycket som det går.
Sen så tar jag en gängtapp och skruvar ut och in i hålet.
Sen i med brodden och så använder jag en skiftnyckel för att dra åt den.

Rekomnenderar starkt en gängtapp så får brodden bäst fästa i broddhålet!


vad använder ni för något när ni broddar i ? (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0