Jag avslutar letande på Fodervärd nu.

Inlägget publicerades: 2010-11-04 Klockan: 23:11:12

efter dagens ridning om jag verkligen tänker efter så mådde inte Amadeus någon bra.
Skulle en människa som inte känner honom stå och kolla hur det gick så skulle dom säga
att det gick bra. men eftersom jag känner Amadeus och alla hans små punkter så
märker jag att han bara var stressad, visst dom som provred har ju aldrig ridit honom förut
och sätta sig på en främmande häst och förvänta sig ett perfekt ridpass är omöjligt .
Men han hade ingen aning om vad han skulle göra eller vad dom begärde. Det ända
var ,skänklar dom = spring!
Det var ändå första gången dom hade ingen aning om hur mycket dom kunde ta
eller något, det skulle säkert sett bättre ut om dom hade ridit honom 10-20 gånger.

Men iallafall det är inte bara därför jag inte kommer leta vidare, utan också
att nu har jag hittat knapparna, och det är äntligen roligt att rida honom igen.
Jag vill inte ha en häst som är klar för att tävla , då ser jag inget resultat om vad JAG
gjort för arbete med hästen. Visst det är skönt med en häst som kan grunderna,
gå i form i skritt,trav och galopp. Men då har jag inte något Mål med ridpasset.
Det finns alltid något att träna med. Men jag tycker det är roligast att uppnå
stora mål, och inte bara- Ja idag funkade skänkelvikningen perfekt!
Större mål är stora saker att sträva efter, och det är inte nått jag vill uppnå på
ett pass.
Och med Amadues då är att han blir påvärkad av exakt vad ryttaren gör.
Okej jag är ingen elit ryttare som sitter i perfekt sits o.s.v. Men det är inte det det handlar
om, utan det är hur man är som person. Är man inte bestämd på sak, och VET vad man vill
Och vet att det ska funka, då gör det verkligen inte det!
Tänker du nej han kommer inte börja trava utan ''tölta'' då gör han det. Man kan inte
vara en mespropp uppe på honom. Han är en grymt svår häst, och det behövs ingen proffs ryttare,
det enda som behövs är en ryttare som tar saker i hans takt, och begär lagom mycket
av honom.
Begär du för lite/och inte vet vad du vill - blir han helt snurrig, stressad och bara går undan,
 han försöker springa undan, för ryttaren som inte vet.
Begär du för mycket/ och vet vad du vill, och det ska hända nu,nu,nu - så säger han till.
han är väldigt duktig på att säga till om saker, tar du inte i hans takt så bockar han och blir helt stel.
Går med huvudet högt, och vill FÅ AV ryttaren i värsta fall.
Så att begära lagom, man ska ha mål, men dom målen ska komma i hans takt.
Det kan alltså ta veckor månader innan du får ditt mål,
och med en annan häst kan du begära det på en gång.
Det är bara så det är, lev med honom eller lev utan honom.
Man kan antingen Hata honom, eller älska honom - man kan inte göra båda och. ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!

Skulle bara tipsa dig om att man kan tjäna ihop poäng som man sedan växlar in så att man kan få presentkort.

Just nu får man 5000 poäng i bonus.(Tror det fortfarande gills.)

Ifall du blir medlem så ska du veta att jag och alla som man tipsar till andra får 500 p för dom som blir medlemar, försöker inte att lura dig eller nått med att bli medlem bara för att jag då får 500 p.

Länk ifall du vill bli medlem: http://www.gratisklader.se/?r=195295

Men det skulle vara kul ifall du blir medlem, hoppas också at5t du får en bra dag såklart!:D

Ha det gött

Kram

2010-11-04 @ 23:30:49
URL: http://biauty.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Snygg header! =)

2010-11-05 @ 00:27:27
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
Postat av: carro

snygg blogg



kika gärna in på våran ;)

2010-11-05 @ 15:33:36
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Goranlene

Greetings! The excellent site, has especially liked design. Thanks.

2011-06-24 @ 10:29:01
URL: http://goranlene.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0