hur det gick

Inlägget publicerades: 2010-11-04 Klockan: 20:05:56
Hur det gick idag?
Jo det gick bra! Jag började att rida lite, kändes fin i höger, värmde inte upp
sålänge som jag egentligen ska/måste göra. En ordentlig och normal uppvärmning för honom är
att jag rider ut 10-15 min först, och sen rider 3-4 min på långa tyglar i Paddocken.
Men nu blev det bara några få varv, innan jag började arbeta.
Skritten kändes bra, han var verkligen jätte mjuk och fin.
Sen satte hon upp, jag tyckte det såg bra ut. Dock så travade hon dubbelt så mycket
än vad jag brukar göra, men det var bara en gångs sak, så det fick gå.
Han bockade en gång för att säga till att det var för jobbigt.
Var en till tjej som var hennes kompis som också provred, hon hade inte riktigt
koll på någonting, och Amadeus fattade INGENTING vad han skulle göra
så han började galoppera så fick hon inte stop på honom, hon vågade inte
dra i tyglarna eller hur det var. Så idag fick han 5 varv med galopp och dubbelt så
mycket trav än vad jag brukar rida nu.
Så är lite nervös hur han är imorgon, men troligtvis är det ingen fara.
med tankte på att han blev överansträngd idag..


skickar en bild på hur traven ser ut i princip på honom, observera att jag bara ridit
ordentligen dressyr på honom i 3 veckor, och han har ALDRIG gått så i hela hans liv.. ;)

Kommentarer
Postat av: Mirjam

snygg häst! ;) hur gamaL? :)

2010-11-04 @ 22:25:08
URL: http://mdik.blogg.se/
Postat av: Mirjam

sv: oki nice :) hur länge har du haft honom? :)

2010-11-04 @ 22:49:54
URL: http://mdik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0