Hopptävling 27 april

Inlägget publicerades: 2014-05-23 Klockan: 23:05:00
Tänkte skriva lite om hopptävlingen den 27 april, för det första
så skötte sig ponnyn jätte bra. Hon får absolut ett godkänt betyg av
mej även fast resultat blev lite B.
 
Detta var alltså den första Lokala tävlingen någonsin. Och andra gången tävling på
80cm. Alltså en LD, bra första start tycker jag. Var en Bed. A = rosett vid felfri runda.

När vi kom fram till tävlingsplatsen fick jag bara en ''vad fan har jag gett mig in på'' känsla.
Säkert redan 30-40 transporten var på plats, ponnysar överallt. Herregud!

Vi hängde in det småmaskiga hönätet och gick till sekretariatet och anmälde oss, sen gick
vi banan. En väldigt enkel bana och inga titthinder direkt. Perfekt tyckte jag!
Ca 45min senare lastade vi ut bella och började göra oss iordning, hoppade upp och
herregud vad pigg och taggad hon var. Huvudet bland molnen och trippade fram, red
fram på grusvägarna omkring tävlingsplatsen och sen begav vi oss till framhoppningen
Och vilken kanonkula, fick knappt stop på ponnyn som var totaltaggad.
Men sen väl vi väl skulle hoppa fram så nitade hon på dem högre hindrena, eller det
var mer jag som nitade. Men hoppade sen på andra försöket.

Inne på banan sen så var hon fortfarande taggad, men stannade tyvärr på hinder
nmr 2, och två ggr på hinder nummer 5. = uteslutna. Vi fick ta ett hinder till och då tog jag
5:an igen och då kom vi över. Jag vet exakt vad jag gjorde för fel, och jag litade inte på henne
till 100%. Alltså blev det en dålig cirkel. Men vi jobbar vidare på det och ska ta igen det på
nästa tävling! Då ska jag komma runt hela banan, även om det inte är felfritt.

Hon skötte sig jätte bra i övrigt, lugn och fin, brydde sig inte om folket på läktaren även att
det var över 50 pers, tittade inte på något. Och skötte sig så himla bra. Duktiga ponny!




Kommentarer
Postat av: Beatrice Rudberg

Haha, hon är högt över;) Det gick ju ändå bra för att vara första gången, superkul!

2014-05-24 @ 10:44:03
URL: http://coloursforlife.blogg.se/
Postat av: Jessica [J.L´s Hovslageri, Jämtland]

Vilka fina bilder :)

2014-08-13 @ 19:21:42
URL: http://jessicalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0