Lång dag

Inlägget publicerades: 2013-11-04 Klockan: 21:54:00
Den här dagen har varit låång. Gick upp kl 5 och var på jobbet kl. 7.
Blev dock en kort dag på jobbet och jag var hemma till 12. Sen åkte jag
till stallet för att hoppa Kalle. Hoppade en liten bana och fy satan vilken fart han har.
Men med lite (eller snarare ganska mycket) lydnadsövningar så kommer det bli toppen!
Höjde upp ett hinder i banan till 80cm och det tog han lätt plätt. Men jag tycker det
går alldeles för fort och framförallt okontrollerat för att hoppa sådana höjder.
Bromsen sitter inte riktigt så att hoppa på P 'n' J 60 cm blir lagom.

I Lördags red jag bella på banan, och hon är helt annorlunda nu jämnfört med för två veckor
sedan. Jag kan inte sätta fingret på om hon blivit såhär efter Massören, eller för att jag har
bytt till bett. Ska prova att rida på hack någon dag så märker jag ju vad det va.
Red över upphöjda bommar samt galoppbommar. Kunde dock inte hålla mig
utan bad min mamma lägga upp ett litet sockerbits hinder. Duktiga ponny, dock har
hon inte riktigt med fart men det har hon sällan så det duger för den här gången! ;)
 


Tyvärr blev det videofyme den här gången (hatar den p.g.a. reklamen) men fick inte filmen till
så kunde inte ladda upp den på Youtube. Så detta får duga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0